טיפול בצלקות הנגרמות ממחלת הפסוריאזיס

תוכן עניינים

פסוריאזיס (Psoriasis) אינו גורם ישירות לצלקות, אבל הגירוד או אי הנוחות של נגעי עור אלה המתבטאים בשריטות או בשפשוף העור, הם אלה שעלולים לגרום להצטלקות. חלק מהצלקות נעלמות מעצמן, ואחרות עשויות לדרוש טיפולים כדי להעלים אותן.

צלקות פסוריאזיס ניתנות לטיפול. מגוון של שיטות טיפול יכולות לסייע בהפחתת צלקות העור. התייעצו עם הרופא שלכם כדי להחליט אילו טיפולים מתאימים לצרכים שלכם.

 

פסוריאזיס והצטלקות

פסוריאזיס היא מצב כרוני שמאופיין בתאי עור נוספים המצטברים במהירות על פני העור. מצב זה מתבטא בהיווצרות של כתמים קשקשיים נטולי צבע. הפסוריאזיס יכול להופיע בכול אזורי הגוף, עם זאת הוא מופיע יותר על עור הקרקפת, הגב התחתון, הברכיים והמרפקים.

התסמינים של הפסוריאזיס כוללים עור יבש, סדוק או מגרד מאוד. כל אותם גירודים ושפשופים תכופים של העור, הם אלה שעלולים ליצור את הצלקות.

קיימים כמה גורמים המסייעים להיווצרות צלקות פסוריאזיס:

  • גודל הנגעים ומיקומם
  • הגיל והבריאות הכללית
  • הסבירות שתסבלו מצלקות

אנשים רבים שחיים עם פסוריאזיס חווים החמרה של ההתלקחויות ואחר כך תקופה של הפוגה.

 

סוגי צלקות הנגרמות בעקבות פסוריאזיס

הפסוריאזיס עלול להתפתח לשני סוגים של צלקות:

  • צלקות היפרטרופיות (Hypertrophic): צלקות אלה מורמות, נטולות צבע ונוצרות בדרך כלל ישירות מעל הפצע.
  • צלקות קלואיד (Keloid): צלקות אלה בולטות מפני השטח של העור, ומשתרעות מעבר לגבולות הפצע המקורי.

חשוב להבין שהצלקות הן חלק מתהליך הריפוי הטבעי של הגוף, אבל הן גורמות לאי נוחות ולמבוכה, במיוחד אם הן מתפתחות על הפנים והזרועות. הצלקות עשויות להיות מתונות, כואבות או מגרדות. הן עלולות לגרום לתסכול הנובע מהמראה הלא אסתטי של העור הנגוע.

אם צלקות הפסוריאזיס משפיעות על הבטחון העצמי ועל איכות החיים שלכם, שוחחו עם רופא העור לגבי אפשרויות הטיפול המתאימות לכם.

 

טיפולים בצלקות פסוריאזיס

אצל רוב האנשים הצלקות ידעכו עם הזמן אבל לא יחלפו לחלוטין. עם זאת, קיימים טיפולים רפואיים וכירורגיים שנועדו לסייע להפחתת המראה הצלקתי, כולל אלה הנגרמות מגירודים.

 

טיפולים בהצטלקות פחות חמורה

קיימים סוגים שונים של שיטות לטיפול בהצטלקות מתונה, וביניהם:

משחה מקומית: מורחים את המשחה ישירות על העור. משחות אלה עשויות לכלול קורטיקוסטרואידים (Corticosteroids) או אנטיהיסטמינים (Antihistamines) אחרים, שיכולים להפחית את הגירוד ולמנוע דלקות.

זריקות: הזרקת תרופות מסוימות, כמו קורטיקוסטרואידים, עשויה לעזור להפחתת גודלן של צלקות גדולות, הן היפרטרופיות והן קלואידיות. הרופא יחליט אם להשתמש בטיפול זה בלבד או לשלב אותו בטיפולים אחרים.

בנוסף, ה-AAD, איגוד האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, ממליץ למרוח על הצלקות קרם הגנה עם מקדם הגנה (SPF) של 30 ומעלה. גם כדי להפחית שינויי צבע ולסייע לצלקות לדעוך.

  • טיפולים בהצטלקות חמורה יותר

קיימים הליכים מסוימים שעשויים לעזור לשפר את מראה הצלקות החמורות יותר, וביניהם:

דרמבריישן (Dermabrasion): טיפול זה נעזר בכלי מיוחד המסייע להסרת שכבות העור העליונות. לאחר מכן יגדל עור חדש שיכסה את האזור. לאחר הטיפול העור עשוי להיראות חלק יותר.

טיפול בלייזר: בטיפול זה נעשה שימוש בסוג של לייזר שמבהיר את צבע הצלקת ועוזר לשטח אותה. הטיפול עשוי לשפר גם את טווח התנועה במקרים שבהם רקמת הצלקת מקשה על התנועה.

טיפול בקור (Cryosurgery): טיפול זה משתמש בקור כדי להקפיא את הצלקת, מבלי לפגוע בעור שמתחתיה. הטיפול עשוי להיות יעיל לצלקות הקטנות יותר. הטיפול בקור משמש גם להבהרת פיגמנטציה בגווני עור כהים יותר.

בנוסף, הרופא עשוי לבחור בביצוע ניתוח להסרת רקמת הצלקת, שיעזור להחזיר את טווח התנועה ולשפר את מראה הרקמה הצלקתית.

המאמר נכתב באדיבות וינקלר קליניק

מדריך לבחירת מיטות קומותיים

לפני רכישת מיטות קומותיים לילדיכם, דאגו למדוד את החלל בו יוצבו המיטות. אתה רוצה להבטיח שיהיה מספיק מקום למיטות הקומותיים ושהן יכולות להשתלב בנוחות בחדר מבלי להרגיש צפופים.

וילה

להתפנק עם וילות יוקרה בפאפוס

ברוכים הבאים לפאפוס, עיר חוף מדהימה השוכנת בחוף הדרום מערבי של קפריסין. פאפוס, הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, הנופים הציוריים והשמש לאורך כל השנה, הפכה ליעד מבוקש עבור אלה המחפשים אורח חיים יוקרתי. בין אם אתם מחפשים וילה מהממת או דירה מפוארת, פאפוס מציעה שלל נכסים מעודנים למכירה שבוודאי ירתקו את החושים שלכם.

VILA

אמנות ודרכי ניקיון למגורי וילות יוקרה

כשזה מגיע למגורים בווילות יוקרתיות, אחד ההיבטים המכריעים ביותר שמייחדים אותם הוא הניקיון ללא דופי שלהם. מחדרי שינה בתוליים ועד חדרי רחצה נוצצים, הניקיון משחק תפקיד חיוני ביצירת חוויה בלתי נשכחת לאורחים. במאמר זה נעמיק באמנות הניקיון ללא רבב וכיצד היא מעלה את חווית המגורים בווילה היוקרתית.

SITE ROAD

חשוף את יעדי החופשה האולטימטיביים עם שלטי חוצות מושכים את העין!

בכל הנוגע לתכנון חופשה, אחד ההיבטים החשובים ביותר הוא בחירת היעד המושלם. עם כל כך הרבה מקומות מדהימים לחקור, זה יכול להיות מכריע להחליט לאן ללכת. כאן נכנסים לתמונה שלטי חוצות מושכי עין. הפרסומות הגדולות מהחיים הללו נועדו למשוך את תשומת הלב שלך ולהציג את מקומות החופשה הטובים ביותר ברחבי העולם. אם אתם מחפשים השראה לחופשה הבאה שלכם, המשיכו לקרוא כדי לגלות כיצד שלטי חוצות יכולים לעזור לכם לחשוף את יעדי החופשה האולטימטיביים!